ONZE VISIE EN KEUZES

Onze visie en keuzes voor de komende jaren.

• TSV Rapier is een schermvereniging die al meer dan 70 jaren midden in de regio Midden-Brabant actief is.

De jeugd (ongeveer 8 t/m 15 jaar)

• TSV Rapier investeert in de jeugd. We willen een grotere groep jeugd kennis te laten maken met schermen als breedtesport.
    Dit doen we omdat het een goede sport is voor de lichamelijke en geestelijke ontwikkeling van de jeugd.
  • We volgen met de jeugdtraining het “Atletic Skills Model”.  Dit betekent dat we veel aandacht besteden aan algemeen bewegingsonderwijs,
    afgestemd op de biologische leeftijd en ontwikkeling van de jeugd. De jeugd leert schermen op minidegen en op een later tijdstip op sabel of degen.
  • Er worden klassikale en individuele trainingen gegeven door volledig gecertificeerde, schermtrainers op 1 of 2 trainingen per week.
  • We nemen met onze jeugd deel aan het jeugdpuntentoernooi (JPT, elke maand 1 wedstrijd ergens in het land, begeleiding is hierbij aanwezig)
  • Binnen onze vereniging zijn jeugdleden actief in het nationale en internationale wedstrijd circuit.
  • 1x per jaar ondersteunen we het gemeente initiatief de “Try-0ut”. Jeugd uit het basisonderwijs maakt kennis met onze sport gedurende 5 trainingen.
  • 2x per jaar een beginners cursus van 10 lessen voor jeugd vanaf ongeveer 8 jaar.

Voor alle verdere bijzonderheden mbt het kennismaken, of uitproberen zie menu “lidmaatschap”

De senioren (rond 16 jaar en ouder)

• TSV Rapier is een recreatieve vriendenvereniging met oog voor wedstrijden.
  • We hebben leden die voor meerdere jaren lid blijven en tijd willen investeren in de vereniging.
  • We bieden een ongedwongen en vriendschappelijke sfeer op de wekelijkse schermavond in een veilige omgeving.
  • We schermen met de volwassenen voornamelijk op degen en incidenteel ook op sabel.
  • Er wordt klassikaal en individueel les gegeven door een volledig gecertificeerde schermtrainer.
  • Inhoudelijk worden de trainingen afgestemd op de individuele doelen.
  • Sommige leden zijn actief in het recreatieve wedstrijdcircuit.
  • Jaarlijks schermen we teamontmoetingen tegen verenigingen uit de regio.
  • Op de trainingsavond is er veel ruimte om te “sparren”.
  • Volwassenen die reeds kunnen schermen, kunnen altijd “starten”.
  • Beginners kunnen 2x per jaar instromen via de “kennismakingscursus”.

Voor starten of kennismaken zie menu " Lid worden/zijn"

Voor een volledige uitleg over het “hoe en waarom” tijdens de trainingen

TSV Rapier

Elke dinsdag schermen (behalve op feestdagen en de maanden juli en augustus). Zie ook het jaarprogramma.

Jeugd van 19.00 tot 20.00 uur, opgedeeld in beginners en gevorderden.
Volwassenen van 20.00 tot 22.00 uur. De introductiecursus van de volwassenen start tussen 20.00 en 20.15 uur.

Foto sporthal met adres